Wednesday, August 8, 2012

aku tak kuat .

hati ingin menghapdet sesuatu . namun minda umpama mati tak berfungsi . jari jemari hanya mengikut rentak .  mengikut rentak hati . apa yang dirasa itu yang akan ditaip . entahlah . lima hari kebelakangan ini , sakit seperti tiada perubahan . makan ubat berkoyan koyan pun rasa sakit tidak mahu pergi . puas dipaksa . namun sakit itu maseh berdegil . degilnya mengalahkan aku . dan aku memang sedang dalam kekalahan . kekalahan untuk melawan kesakitan . selalunya aku begitu kuat untuk melawan sakit . namun kali ini aku lemah . aku memang pandai memberi nasehat pada orang . "be strong" . "ujian hebat untuk orang hebat" . tapi aku sendiri tak strong . aku sendiri tak mengikut nasehat aku itu . 

si penawar kini dalam kesakitan . 
doa doakan si penawar cepat sembuh . 
kerana si penawar tak mampu nak hadapi kepahitan realiti . 
dia tak kuat .

mari tutup cerita tentang segala kesakitan kepedihan dan kepahitan yang entah bila akan berpenghujung . ayuh cerita pula tentang lapan haribulan lapan dua ribu dua belas . oh . lupa . tiada apa yang menarik hendak diceritakan . gambar pun tiada untuk dikongsikan . hanya doa dapat aku pohon . semoga hubungan ini sentiasa dikelilingi cinta hingga ke surga . dan semoga cinta ini sentiasa dipelihara olehNya . dan semoga masa cepat berlalu . tak sabar hendak menjadi yang halal baginya . tak sabar hendak menjaga makan minumnya . tak sabar untuk semuanya . dan lagi . semoga semuanya berjalan dengan lancar . amin :')

dan untuk awak .
empat tahun sudah umurnya cinta . empat tahun sudah berlalu . dan awak masih awak yang empat tahun dulu . awak maseh awak yang saya sayang . yang saya cinta bersungguh sungguh . tiada perubahan yang berlaku . cuma mungkin keadaan fizikal kita . tapi cinta ini , tak pernah berkurang . malah selalu bertambah dari hari ke hari . sumpah . cuma andai ditakdirkan saya pergi dulu , tolong janji sesuatu . janji jangan pernah berhenti cintakan saya . janji ya :')

ihsan gugel


5 comments:

  1. hey, kamu sakit jugak ke? (: sakit itu panggilan cinta dari Allah. simple. supaya kita sebut nama Dia.

    ReplyDelete
  2. amin....


    p/s
    i pun stuju dengan tema hari kebangsaan tawon ini...JANJI DITEPATI...hahhahahah

    ReplyDelete