Thursday, August 9, 2012

rodhiyah ahmad .

"awak nak jadi adik angkat saya?" -aku-
dan respon dia . muka blurr lagi terbangak bangak .

tersenyum sendiri tatkala memori lama kembali menjengah ke minda ini . impresi pertama dia tentang aku , ramah . memang ramah sampai nak minta jadi adik angkat biarpun sebaya . itu cerita lama . cerita hampir sembilan tahun lepas . dan merentasi sembilan tahun itu , bukanlah perkara yang mudah tanpa dia dan yang lain .

dia yang aku kenal ? sukar untuk didefinikan kadang kalanya . yang pasti , dia tak pernah gagal membuat aku tersenyum :) kami menjadi rapat sejak di tingkatan dua . semakin rapat ketika di tingkatan empat dan lima . duduk sebelah sebelah kan kat kelas dulu :') dia antara pemberi semangat yang tegar buat aku . kata kata dia sentiasa punya maksud yang terdalam .

moment yang aku tak boleh lupa tentang dia ? selongkar kereta kancil nazrullah semata mata untuk mencari cendol pulut . itu yang di abad baru . belum kira di abad lama . banyak . banyak tak terkira . tapi yang satu ini , melekat lekat susah nak ditanggal . maaf uya , aku tercerita . hehe . harapan semoga ukhwah ini sentiasa dipelihara olehNya . amiin :')


buat cikgu rodhiyah
selalu saya doa dalam hati agar dapat bertemu dengan awak bulan ramadhan ni
tapi saya tahu awak sibuk berpraktikal
semoga selamat semuanya ya 
pelok cium dari jauh xx

4 comments:

  1. kak uya memng tak pernah fail happy kan orng ;)

    ReplyDelete
  2. program terjah manjung migu lepas cancel bila masing2 wat sbok!huhu

    ReplyDelete