Friday, February 10, 2012

entri peram .

nak dekat dua minggu lebih dah aku kerja . tapi aku tak cerita pun pasal kerja aku . entah lah . hati berat . tulang berat . tangan berat . jari pun berat nak menaip tentang kerja yang aku kerjakan selama hampir dua minggu ini . just so you know , kalau orang tanya aku kerja kat mana , aku dengan pantas akan jawab aku kerja kat butik . dan sebenarnya , aku bukanlah kerja dekat butik . tapi opis atas butik yakni kepunyaan orang yang sama . tak penting butik atau tidak , yang penting dapat jumpa tasnim . jangan salah faham . bukan hendak menipu . tapi memudahkan jawapan untuk persoalan . erk . boleh terima ke alasan mentah aku tu ? abaikan .

actually , cewahh speaking pulak beliau ini . aku kurang seronok bila kena kerja kat opis atas butik . bukan sebab gaji or wateva . gaji sama ja macam kerja kat butik dulu . kerja lagi kurang . cuma bidang di opis ini bukan bidang aku agaknya . aku lebih suka bidang yang berkomunikasi dengan pelanggan . minat aku lebih kepada perempuan's stuff . just so you know lagi , kalau kita buat sesuatu yang kita minat , kita suka , kita akan buat dengan penuh kesungguhan di hati . imma rite ? imma ? imma ? aku dah mula berjangkit ngan virus maria elena . haih .

secara contohnya , kalau kita suka dengan kerja kita , kalau kerja start pukul 8 , pukul 6.30 kita dah datang opis . solat subuh dkt opis -.- tapi kalau kita kurang senang dengan kerja kita , pukul berapa belas baru nak bangun mandi . contoh terdekat , pagi tadi . pukul 7.57 pagi baru terjaga nak bangun mandi . so , ada lagi 3 minit je okayy . satu minit mandi . satu minit bersiap . satu minit bawak moto pergi tempat kerja -.-

contoh lain , habis kerja pukul 5 petang . tapi pukul 3.30 petang kita dah siap kemas barang pakai helmet berserta ray ban untuk mengelak cahaya matahari yang menusuk nusuk . okayy , over . tapi begitulah analoginya , wahai rakyat sekalian .

aku bukan tak suka apa . tapi semenjak kena buli ngan pekerja sorang lagi tu terus hilang rasa rajin nak bekerja . aku tak kesah nak mintak tolong . sumpah tak kesah . tapi , cerewet mengalahkan mak datin mak datin yang selalu pergi spa Q dlm cerita spa Q tu . haih . korang boleh bayangkan tak , benda dah siap , da print cantik mantik , tetiba esok datang , kata nak tukar . tak puas hati la . itu la . watthe -.- lelaki yang cerewet sebenarnya lebih cerewet daripada perempuan yang cerewet . seriously .


ini kalau datang , kerja apa pun tak jadi 
tapi 
senyum sampai telinga untuk 3 hari 

notabukulali : aku semakin terer dalam bidang memeram entri -.-




2 comments:

  1. Jue pun sekarang ni suka peram entry! ada 3 entry tak siap. -_____-

    ReplyDelete