Sunday, May 8, 2011

hadiah hari ibu yang ibu bagi dekat saya .

seperti yang masyarakat malaysia semua tahu erk , saya memang suka masak . okayy , awal awal lagi kau da menipu rakyat jelata kan , sipa :P jangan salah faham . saya memang suka masak . cuma , ada cumanya yew , cuma , saya xdew masa nak memasak . biasalah , women with karier la katakan erk , tipu lagi . orang yang nak ajar saya masak pong bizi memanjang . kang buat buat terer masak kang , boleh terbakar rumah saya buat  hyperbolapingpong . tapi , sempena hari ibu yang mulia ini , ibu saya telah memberikan ilmu baru dalam dunia masakan wah :P nak masak ney bukan susah sebenarnya . yang susah kalau setan M bertenggek kat diri ini , itu memang membawa kepada kemusnahan kepada kerajenan untuk memasak . resipi hari ini merupakan sambal tumis udang beserta kailan udang masin erk ==' tataw la apa spesifik nama untuk kailan tu . salu orang guna ikan masin , tp kali ney guna udang , so kira halalan toyyiba la kalau guna nama kailan udang masin . pemeriksa kertas spm tak kata apa pong . kira ok la tu . 

ini sambal tumis udang sesudah selesai masak 
mana banyak ?
udang kew minyak ?
haha 
saya harap orang atasan tak banned sambal tumis udang yang saya buat ney :P

ini pulok kailan udang masin  
erk , macam pelik je nama dia
nampak kan udang yang besar berjela tu ? 
hari ney memang masak tema udang 
ouh , tak jugak 
ikan goreng + sambal belacan yang adek tumbuk tak seikhlas hati + ulam ulaman pong ade

ouh , saya da terer siang ikan kembong jugak hari ney . haha . walaupong dilakukan dengan muka penoh geli geli , tapi saya tetap gagahkan diri jugak . demi masa depan . demi hendak mengikat perot sang suami nanti cewah :P

No comments:

Post a Comment