Sunday, May 8, 2011

day 3 : 10 things i hate .

satu . 
aku benci oreng .

okayy , dengan segala hormatnya silalah abaikan penipuan tahap gajah menanduk rusa ini yew . saya agak ketandusan idea malam ini untuk mukadimah yang panjang berjela , jadi apa kata kita terus kepada permainan .

satu . ini betul betul , bukan cubaan .
saya benci kepada orang yang suka buat tuduhan melulu membaby buta tanpa usul periksa . pantang datok nenek moyang kucen saya terhadap orang begini . at least , bagi la peluang orang yang dikatakan bersalah tu membela diri . ney tak , da marah pong pang pong pang bagai nak gila , rupa rupanya orang yang dikatakan bersalah tu tak bersalah pong . time ney da nasi da jadi bubur lambok kg baru da . huh .

dua .
saya cukup tak suka ngan orang yang suka besar @ berlagak . segala yang ada kat dunia ney hanya pinjaman je . muka kachak macam Nazrullah Shahruddin euww , tak sesuai muka kachak macam remy ishak , harta berkoyan koyan , bini cantek macam aku miss world , kereta besar macam gajah , suara merdu macam Shazatul Shifaa Zulaikha dato' sitinur , rumah 15 tingkat ada swimming pool sampai 17 . tu semua sementara . kalau Allah nak tarik nikmat yang Dia bagi pinjam tu , bila bila pong Dia boleh tarik . so , wahai manusia sekalian , takyah la nak berlagak sangat . berlagak bagos lagi tak sesuai . kalau sekadar nak berlagak dalam nada gurauan semata mata , it's okay .

tiga .
pantang datok nenek jiran saya dan juga saya terhadap orang yang tak reti nak saspek respek orang laen . respek ney subjektif . respek orang orang tua , respek wanita , respek suami , respek pendapat @ idea orang laen . tapi . ada tapinya . kalau kita nak orang respek kita , kita pong kena lah wat perangai yang boleh orang nak respek kat kita . kan kan ? saya pernah mengalami satu situasi yang saya kira amat pedih situasi itu . orang mintak idea , kita bagi . tapi macam tak nak terima ngan idea yang kita bagi . bila mintak lagi , bagi lagi . tak nak lagi . kalau tak nak , takyah mintak lah laen kali . urrgghh . 

empat .
umur baru setahun jagung da cakap pasal politik . omjay ! sekadar tahu , cukup . takyah nak gebang dasat sangat macam awak tu ahli parlimen . urrgghh lagi .

lima .
kutuk orang tanpa motif yang jelas lagi nyata . perkara ney salu jadi kat orang yang kuat perasaan hasad dengkinya . dok kata orang kuat sangat , kena batang hidung baru padan muka . huh . JT salu nyanyi kat saya sebelum saya tidur time kicik kicik dolu , " what goes around will come around " . kita bukan perfect sangat nak kata orang laen bukan bukan .

enam .
orang yang suka mencarut / cakap benda kotor . urrgghh lagi dan lagi . orang tunjuk jari tengah kat saya dalam situasi maharaja lawak pong , saya boleh tacing in my heart . kalau pompuan yang buat macam tu , i lagi tacing setacing tacingnya .  i'm not american . i'm malaysian . saya dilahirkan dalam keluarga yang tak mencarut marut bagai , so , saya tak biasa . jadi , moral of the story , silalah jangan mencarut / cakap benda kotor dengan saya . depan saya pong jangan . silap haribulan anda boleh mati kena tetak dekat molot akibat carutan anda itu . oh , kejamnya saya . erk .

tujuh .
taugeh . saya bukanlah tak suka taugeh sangat . cuma tak suka je . erk , apa aku bicara ney ? kalau saya tak nampak taugeh macam dalam popia tu , xpew lagi . tapi kalau da terang tang tang depan mata saya taugeh tu berfanfer dalam makanan saya , urrgggghhhh kali ney pjg ckit :P ada satu kes , di mana saya tengah mudi + penat yang teramat , then bila order mee soto tanpa taugeh , dan diberi mee soto berserta taugeh , saya mula menangis terhoyong hayang . tertekan . sangat .

lapan .
orang yang suka menghukum isidalam buku dengan hanya melihat kulit bukunya sahaja . kamon la . jangan jadi tipikal malaysian . elehh , kata orang :P muka jambu tak semestinya gay . freehair tak semestinya sosial . pakai baju pink tak semestinya suka warna pink baju kurun saya banyak warna pink ==' sila bukak tingkap minda anda luas luas sikit okayy .

sembilan .
orang yang tak reti nak menghargai susah payah / jasa / bakat orang laen . taw nak kondem je . huh . 

sepuluh .
pinjam pandai , jaga tak pandai . ouh , ini lagi pantang . kita da jaga elok elok , bagi pinjam kat dia , hancus lebus barang kita dia buat . udah le miminjam ate jage le barang awok tu elok elok . haih . 

notakakitanpacekam : 
maaf kalau ada yang terasa . saya pong tak sempurna . saya cuma maen game je . chill :D

2 comments:

  1. ,hehehe,, =)) kim salam dkt remy ishak yew,, btw,papa pny filem br dh tayang dkt wayang,,cter cun,,papa jd bdk kpg nama atan,, =p

    ReplyDelete