Saturday, May 28, 2011

simple principle .

kalau kau tak nak anak anak kau kurang ajar dengan kau
jangan kau kurang ajar dengan mak bapak kau

kalau kau tak nak dihina orang
jangan kau senang lenang menghina orang lain

kalau kau tak nak kawan kau tikam belakang kau
jangan kau tetak belakang kawan kau laju laju

kalau kau tak nak boifren kau maen kayu tiga
jangan kau pasang dua tiga belakang dia
depan lagi jangan


banyak lagi contoh nak bagi . tapi biar korang pikir sendiri . ibu aku selalu pesan , " kalau tak nak orang buat apa yang kita tak suka dekat kita , kita jangan buat dekat orang macam tu " . so , korang pong da besar . boleh pikir sendiri kan .

tapi , nama pong manusia kan . sekelumit kejahatan kita buat , sampai mati disebut sebut . tapi kalau segudang besar kebaikan kita buat , pandang sebelah mata pong tak =..=

5 comments:

  1. bak kate orang..ape yang kite buat akan dbals..klu buat bek akn dbalas ngn bek..p klu buat jhat akn dbalas ngn jht...:)

    ReplyDelete
  2. ada gak owg kita wat jahat dy balas jahat...
    kita wat baik dy balas jahat gak...
    pelik... haha

    ReplyDelete
  3. syafiqah : tikiyu2 :D awak pong nice jugak :D

    ReplyDelete