Tuesday, May 17, 2011

menghargai , dihargai dan terima kaseh .

tajuk entri berbunyi agak siryes . jadi , saya sedang berusaha mensiryeskan diri saya demi entri ini . semenjak dua tiga menjak ney , saya diulit perasaan yang kabur . entahlah . nama pong kabur , so , saya tak pasti apa perasaan yang sedang mengulit diri saya itu . yang pasti , perit andai diri tidak dihargai saya memang tulis berbelit belit bukan  bukan minta dilambung lambungan . bukan minta dipuji pujian . bukan minta diagung agungkan . cukup sekadar ucapan " TERIMA KASEH " dan tak perlu kondem kondeman yang kurang membina dilontarkan . kondem kondeman itu hanya akan buat semangat manusia terus luntur seperti warna baju yang luntur akibat daripada menjemurnya di bawah paNAZ matahari selama tiga tahun berturut turut . oh , hyperbolanya saya .  tatkala semangat sudah luntur , buat apa pun tidak punya kesungguhan . bila tiada kesungguhan , nilai itu hilang . bila nilai hilang , semua jadi musnah . tinggi sungguh nilai frasa " TERIMA KASEH " itu , wahai kalian yang dihormati . jadi percumakanlah suara anda untuk mengucapkan " TERIMA KASEH " kepada yang layak . okayy , saya malas nak tuleh panjang panjang . cukup sekadar mesej yang ingin disampaikan , sampai .


p/s : terima kaseh semua orang yang telah buat hidup saya berwarna warni macam pelangi (:  

2 comments: