Monday, May 16, 2011

entri cliche pada hari guru .

kata orang , pengalaman merupakan guru terbaek . 
jadi , Selamat Hari Guru , pengalaman (:  


 waktu kecil tiada anak murid , jadi para permainan menjadi mangsa ajaran saya


ya
ibu saya seorang guru 
cita cita saya sejak kecil juga guru 
andai ditanya mengapa memilih guru 
jawapan kurang matang saya akan berbunyi begini
" kalau jadi cikgu nanti boleh dapat banyak hadiah "
saya memang noob zaman dahulu kala 
namun andai ditanya sekarang mengapa memilih guru 
jawapan saya semakin matang
kerana guru begitu tinggi nilainya

bukan senang untuk menjadi guru
zaman dulu laen cabarannya
zaman sekarang laen pula cabarannya
yang penting semangat sentiasa menyala
sabar yang tak pernah padam
pantang undur sebelum berbakti
saya bukanlah seorang Perdana Menteri berkuasa 
bukan juga Raja yang menaiki takhta 
apatah lagi ulama yang mulia
saya cuma insan biasa yang menginjak dewasa 
yang dimulakan sejarah oleh seorang guru

untuk warga pendidik  yang penuh payah mengajar dan mendidik 

cikgu sharinah khalid ibu saya (:
cikgu ramlah cikgu kelas 1 tanjung sk seri manjung
teacher mahani cikgu english merangkap cikgu yang membawa saya ke dunia choral speaking
cikgu fouzieah cikgu garang yang memang garang , tapi kalau hafal sampai sifir 9 dpt hadiah :P
cikgu sabariah cikgu kelas 3 bestari , tapi kejap je sbb pindah johor
teacher zaiton pernah kena rotan on 16 julai 1999 sebab tak siap kje sekolah yg belambak nak mati , ps tu kena siapkan kt koridor :P
cikgu nursiyah cikgu kelas 4 bestari sampai 6 bestari (:
cikgu hamidah cikgu yang bertanggungjawab bawa saya ke dunia bercerita , pidato sampai peringkat kebangsaan (:
ustazah siti rafidah ustazah yang suruh saya masok bercerita agama
teacher tiang moi hai  perkataan pertama yang dia ajar , saya ingat sampai sekarang , " allow "
cikgu azhar  cikgu matematik paling garang , tapi hensem , pernah kena pukul dekat tangan sebab salah jawab kot, saya start suka matematik sebab dia markah tinggi kat saya :p
cikgu nona cikgu sains tapi penuh seni , selalu suruh saya jadi konductor koir ngan tekong dikir barat 
cikgu mis'aini cikgu bola jaring saya (:
teacher azliza azib cikgu kelas 1 ibnu khaldun (:
cikgu norazam cikgu pjk yg kuat menyakat , " saya suka tengok sawang kat kelas kamu , seni "
ustazah arbaayah ustazah the best (:
cikgu normah kadis cikgu geografi yg x bg balek folio pasal tsunani saya yg sangat cantek tu . haha :D
cikgu halim mentor saya , suara sedap , melukis pong terer 
cikgu abidah cikgu ert yg garang jugak . haha . salu kena marah time kelas 
cikgu suhaili cikgu usahawan muda yg selalu panggil saya pau + cikgu ekonomi asas (:
teacher rozita a.k.a. teacher roro most sporting teacher (:
cikgu rosmawati semangat penuh tinggi , awalnya saya pernah membenci , akhirnya sayang teramat tinggi
teacher duliana pernah sound saya sekuat hati waktu kat dewan makan , sampai menangis airmata darah saya T__T 
cikgu lela cikgu bm yang ajar satu blok bangunan , haha .
cikgu faridah rasa nak terkencing sentiasa bila beliau masok kelas 
cikgu maznah manan penolong kanan kokurikulum yg suruh sy masok pertandingan bercerita kt upsi time form 5 , taw pakai kaen batek sbb beliau la :P
ustaz zahidan saya kagumi beliau (:
miss sharina lecturer business math yg best gile ! 
pak lah lecturer mgt sempoi habis
miss yati lecturer statistics (:
madam fazmawati she loves to talk :P
ustaz muin macam muka abah . ehee :P
miss shaliza u rock !
puan rozi saya ingat lagi apa itu HRM :P
datin nora laju gile ajar , tp faham (:
miss fatin kakak yg kuat berleter sbb syg student mcm adek adek (:
hajah rosmadah i'm from perak :P
encik anuar geget jari dan bilang " bullshit " :P
miss zulaiha salu bahankan saya dlm kelas . erk :P
encik fader maaf sebab salu maen maen dlm kelas ETR 
abang kimi stay kiut miut :P
cikgu uya , cikgu sheril , cikgu syakir , cikgu didiey , cikgu jah , cikgu zuhir luqman , cikgu muhammad nurul sholihin yang kachak selamat menjdi pendidik tegar (:

TERIMA KASEH TOO MUCH (:

doakan saya turut menjadi salah seorang seperti kalian . aminn .



alangkah seronok kalau dapat cikgu hensem macam ney 
nak tidur kat sekolah pong sanggup

5 comments:

  1. aku suke entry ko dowh, bab kena rotan ngan cikgu azhar aku suke! then tym darjah 1 aku penah kena berdiri atas kerusi dengan teacher mahani mak ZAHIN... owh rindunye kecik2...

    ReplyDelete
  2. afiqah : haha . yg teacher zaiton rotan tu ingat x ?

    pak usu : ingat hutang je kew ada bunga ? :P

    ReplyDelete
  3. aku p0ng maw cekgu ensem mcm amir khan tuh.... :)

    ReplyDelete
  4. sarah : haha . bkn hang ja yg maw . buya pon mesti maw punya :P

    ReplyDelete