Saturday, May 7, 2011

day 2 : 10 things i love .

love ? erk . i love u . okayy , siryes shipa . misi hari ini : sepuluh perkara yang saya suka / chinta / sayang dan makna makna laen yang sewaktu dengannya . sebelum saya memanjangkan lagi sentimeter persegi mukadimah saya , moleklah kiranya kita meneruskan ke tajuk entri .

satu .
saya suka tengok gelagat orang . ia bagaikan inspirasi . inspirasi untuk mentafsir . faham ? tak faham sudah . dari situ , saya boleh menjiwangkaratlapanbelaskan diri ini .

dua . 
saya suka photography . erk . maksod saya , saya suka tengok gambar gambar cantek hasil susah payah seorang photographer . omjey . sangat gojesh . rasa nak pengsan bila tengok . erk , tak over sangat kn ? saya tak pernah mimpi nak jadi phographer pong sebab saya tidak berbakat macam shrekbeanography , Nazrullah Shahruddin . erk . Nazrullah Shahruddin ? macam kenal . okayy , sila abaikan kemusykilan saya .

tiga .
saya suka budak budak . baby lagi saya suka . mereka mereka itu sangat comel sehingga menjilat jari . erk . saya pulak kuat melayan budak budak . sangat kuat sehingga menjilat jari jugak . haha . memetik kata kata abg 2D tatkala melihat budak budak comel , " buat sup nak ? " . dan sekarang saya da terjangkit dengan kata kata beliau bila nampak budak budak comel . tempat saya menjejaki budak budak comel ialah di pasar malam . queensbay pong boleh . tp nanti kena hukum gantung dengan pak guard queensbay pulok sebab buat gangguan seksual kat budak budak comel dalam queensbay . haha .

empat .
saya suka stail yuna . dan sebenarnya segalanya tentang yuna . she's osem . sangat . okayy , perlu diingat bahawa saya bukan gay ==' saya selalu menjerit kuat gila bila jumpa dia belakang stage . esaited lah kata kan ==' yuna pong menjerit kuat kuat balek kat tinge saya bila dengar saya menjerit kuat gila sangat . padan muka saya . 

lima .
saya suka tema klasik . maka , tidak hairanlah saya amat suka vespa , volkswagen , mini cooper , lagu lagu lama , cerita crita lama . tapi , bukan channel radio klasik nasional . itu ayah saya je yg layan . kalau balek kampung , saya salu muntah muntah hijau campur biru sebab sepanjang jalan ayah saya pasang channel klasik nasional . dinner dbs yang paling suka pong tema klasik . itu paling osem sekali !

enam . 
saya suka jalan jalan window shopping . nak tawaf 17 kali mall/pasar malam pong saya tak kesah . tapi nanti , di akhir cerita , anda akan lihat saya sedang nyawa nyawa ikan bilis sedang meminta nyawa . plus , saya hanya akan pegang barang yang saya suka , dan cakap , " CANTEK NYA !! " dengan penoh semangat juang yang tinggi . lalu kemudian , saya akan letak balek barang yang saya suka tu , dan pergi . kalau hari tu rasa nak buat perangai teruk sikit , try puas puas dan cakap tak nak beli . sebab poket baju tiba tiba koyak . tak pun terlupa bawak purse . kredit kad plak adik saya da patah kan . kredit kad saya memang banyak sampai ribu ribu . omjeyy . terer nya saya bagi alasan kan :P

tujuh .
saya suka pergi telaga tujuh . okayy , tak . tipu . saya suka segalanya tentang tujuh . senang bicara . saya suka nombor tujuh . tujuhbelas pong tujuh kan . jadi saya sukak jugak . kenapa ? obviously , my birthday on 17th july and saya rasa nombo tujuh tu cantek macam saya . ehee . jersi bola sepak saya pong nombo tujuhbelas . saya punya email pong ada nombo tujuhbelas . kasot saya pong ada tujuhbelas pasang . anak saya nanti pong saya nak tujuhbelas . okayy , tamaw ramai sangat macam ney . nanti konpius . erk . abaikan plizz .

lapan .
saya suka zaman persekolahan saya . really luv it ! memang . memang bukan semua indah . tapi yang tak indah itulah kenangan paling indah yang mematangkan langkah langkah kaki ini . jadi conducter choral speaking , pidato peringkat kebangsaan , usahawan muda , KAWAN KAWAN . itu semua indah . kena rotan ngan ustazah arbaayah kat khalayak ramai , kena lucut jawatan as pengawas , kena boo ngan budak laki , biznez kena sabotaj , jadi topik utama untuk mesyuarat pengawas . menyakitkan . pedih . tapi itulah yang membawa kepada keindahan sebenar . sila kira ada berapa byk perkataan indah =='

sembilan .
saya suka cakap artis artis lelaki hensem tu hensem sambil menjerit jerit konon konon saya kipas susah mati mereka tapi memang pong  depan abg 2D saya . sebagai contoh , " oh , hensemnya yayang remy ishak ! " ataw pong " oh , kachaknya SRK ! " ataw pong " oh , aaron , boifren ku ! ". dengan niat nak bagi beliau jelez . tapi haram beliau sikit pong tak jelez . beliau perasan beliau lah artis artis lelaki hensem yang saya maksodkan . padan muka saya lagi . takpa takpa . saya akan usaha dengan lebih gigih lagi . haha :P

sepuluh .
saya suka seseorang . ouh . bukan . saya tak suka dia . saya cuma chinta dia . chinta dia sepenuh jiwa saya tanpa cacat cela sampai hujung nyawa saya . dan selepas itu . 


saya sangat admire mereka berdua tanpa apa apa niat buruk pun 
sekian , terima kaseh 


p/s : memerah otak untuk misi esok pulok =='

No comments:

Post a Comment