Tuesday, July 24, 2012

ramadhan kareem .



assalamualaikum wbt .

alhamdulillah . kita sudah pun mencecah ramadhan . bulan penuh barakah . bulan penuh keampunan . sekali lagi , alhamdulillah kerana maseh berpeluang berjumpa dengan ramadhan pada tahun ini . bercerita tentang ramadhan , buat aku terimbau imbau kenangan berpuasa di tempat orang . pergi sahur tak mandi , tadarus reramai lepas asar , kerumun kantin sebab nak beli sambal kosong or sambal telur sebagai penyedap rasa juadah berbuka , berbuka reramai kat dewan makan . time tu kalau mana mana budak laki yang paling awal bangun dikira calon suami hewhewhew . itu kenangan ketika di slim river . time kat arau pulak , yang istimewanya makanan di sana . murah dan superb . merempit dengan chah untuk ke bazar . kadang kadang ke bazar arau . kadang kadang ke bazar stadium . kadang kadang berbuka dengan nazrullah . kadang kadang berbuka dengan rummet .  


ini ain dan aku . ain turun dua kilo dan aku naik berkilo kilo . perjumpaan satu jam lebih itu benar benar comel aku kira . memandangkan kami keluar time bulan puasa , jadi ain tak boleh belanja aku makan mahupun minum . maka , kami ke tesco . tangkap gambar dlm fitting room itu dikira comel bukan ? -.- tak banyak yang disembangkan . seperti biasa , masa untuk bersembang tak pernah cukup . xpe . cuti maseh panjang (:



time keluar dengan ain , aku sempat beli majalah hijabista edisi kedua menampilkan dian pelangi as cover . aku memang seorang yang terer bila beli yang edisi pengenalan dan edisi kedua tapi tak beli yang edisi pertama . maria elena kot jadi cover girl . ralat dan rugi dan sedih . tapi nazrullah telah hapuskan tiga rasa itu bila dia menterkejutkan aku dengan membelikan aku majalah hijabista yang edisi maria elena tu . melompat lompat aku atas x5 adik aku akibat terlalu esaited tak terkata . thanks syg :D


inilah majalah yang telah membuat aku terlompat lompat umpama penguin dapat a bouquet of white roses .

akhirul kalam , sama sama kita utilizekan ramadhan ini sebaik mungkin . jangan nak terbongkang sampai masok waktu berbuka . sia sia kehidupan . till then , have a barakah ramadhan peeps (:


8 comments:

  1. haha . nk buat apa ? cukup2 la bulu mata mcm perempuan . x pyh la nk pki tdg mcm perempuan jugak :P

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. telompat-lompat jugak tgk makhluk dua orang tu :')

      Delete
    2. dah sah dak pj.kat dlm blog pon nak main lompat lompat!heh~

      Delete
  3. didie : rindu didie jugak (:

    uya : raya nnt dtg la rumah . hewhewhew

    ReplyDelete
  4. time is never enough. (:
    didie, uya : insyaAllah,pnjg umur jumpa lagi..

    ReplyDelete