Saturday, February 18, 2012

peribahasa .

 

diluah mati emak ditelan mati bapak .begitulah ibaratnya apa yang dirasakan di dalam hati sejak kebelakangan ini . dah dekat dua minggu lebih dia begitu . entah apa puncanya pun aku kurang mengerti . ataupun aku yang terlalu begok untuk memahami . dia bukan pertama kali berkelakuan sebegitu . selama aku hidup sebumbung dengan dia , dia memang selalu begitu . kadang kadang angin itu datang tanpa diduga . datang dengan tiba tiba . kalau aku yang salah , ataupun sesiapa saja yang bersalah , nyatakan dengan jelas . bukan terus terusan menyimpan dan menjadi teka teki silang kata untuk sepanjang hidup aku . aku dan kami bukan patung yang tiada hati , buta , pekak dan bisu untuk menelan bulat bulat semuanya . sekali lagi , dari hati yang terdalam , aku mohon , utarakan . jangan simpan dalam dalam lalu terus jadikan bahan untuk menghambur .

notabukulali : penat nak simpan .


No comments:

Post a Comment