Wednesday, February 22, 2012

merungkai kebisuan rabu .

hari ini rutin kerja aku macam biasa . yang luar biasanya , macam biasa . aku overslept lagi . itu perkara biasa untuk aku . ada seperkara lagi yang luar biasa hari ini . tentang keputusan peperiksaan . bangun lambat itu umpama petanda tidak baik untuk aku . macam biasa lagi , aku boleh berlagak biasa semalam . berlagak seperti aku bakal mendapat keputusan cemerlang . tapi rama rama dalam perut aku pagi tadi luar biasa rasanya mereka terbang . seperti sesuatu yang buruk bakal berlaku .

dan penerbangan rama rama yang luar biasa itu memang benar perkara buruk sedang berlaku . keputusan itu benar benar mengecewakan aku . sungguh . aku mula mencari cari kesilapan lalu . kalau boleh , semua benda aku nak salahkan . tapi itu tidak boleh mengubah apa apa . sudah tertulis itulah jawapannya . maka itulah jawapannya . maka kesyukuran harus dipanjatkan . usaha harus digandakan . minda yang positif harus dinaiktarafkan . 

tahniah juga buat teman teman lain yang dean list mahupun tidak dean list . seronok aku melihat keseronokan mereka . senyum aku melihat senyuman mereka . buat yang kurang berjaya , aku mohon supaya kuat . perjalanan kita bukan berhenti atau terhenti di sini saja . ini baru sikit dugaan yang diberi olehNya . baru sikit . sabar itu harus . tabah itu perlu . aku pun tak kuat mana . namun cuba untuk menguatkan apa yang patut .



notabukulali : alhamdulillah syukur (:
notabukulali II : to my boy , be strong (:
notabukulali III : ivaliu . so much

No comments:

Post a Comment