Wednesday, August 3, 2011

2 ramadhan yang akan ku ingat sampai mati .

ayat macam gangster versi kealim aliman sikit sebab ada perkataan ramadhan kan . konklusinya , aku gangster yang alim . demmit untuk diri sendiri . isi minyak kereta pom tak reti , gangster konon -.- sepatotnya aku akan online semalam lepas balek terawih . tapi disebabkan 2 ramadhan yang akan ku ingat sampai mati ni , terawih aku pom melesap , online pom idak -.-

semalam opah ngan atuk tasnim xde . maka dengan itu , tasnim dibawa ke butik . oh , aku memang mempunyai perasaan yang amat heaven bila tasnim datang butik :D sumpah tak tipu sebab aku memang suka melayan budak budak walaupun tasnim ni kaki buli muahahaha . ok , lawak ke -.- semalam tetap kena buli macam biasa tapi aku da macam cipta sejarah bila kena basuh tasnim beri beri . boleh faham kan beri beri tu apa ? tak payah nak mengade ngade nak buat tak faham apa itu beri beri . aku cepuk kang . elok je kak lia kua , dengan pantasnya dia berkata , " kak fifa .. anim nak belak la " . tasnim sekarang da bijak sebab dia tak beri beri dalam pampers lagi . tapi jenuh aku pujuk dia beri beri dalam pampers jugak tapi tak berjaya . padan muka aku =..= da lepas basuh membasuh , aku nak la bubuh pampers baru kat dia . tapi dia lari lari keliling butik sebab tak nak pakai pampers . pujuk punya pujuk , yess !! aku berjaya jugak . ibu ayah , fifa dah berjaya !! erk -.-  time tabur tabur bedak ngan bubuh pampers tu , aku rasa macam aku rasa sesuatu yang seorang ibu selalu rasa . aku macam nak klasifikasikan perasaan tu sebagai tenang . oh tenangnya dalam hati bila pakaikan pampers tasnim lalalalala ~ seorang bapak mungkin tak faham sebab dorang adalah bapak . bukan ibu muahahaha . ok , tak lawak lagi -.- lepas tu , tetiba dia ajak g peti ais nak cari makanan . aku yang terer bagi alasan ni pom bagi la alasan xde makanan sebab semua orang puasa , tapi macam biasa la , alasan yang aku bagi tu tak berjaya .


dugaan 

okayy lah . tutup cerita pasal tasnim . mari cerita pasal customer yang buat hingar bingar sampai aku pening pening ayam dan tak pergi terawih semalam . sumpah macam meminta pelempang laju laju free daripada aku . datang ramai ramai , aku tak kisah . bawak anak beranak , pom aku tak kesah . tapi bila macam tak respect orang langsung tu yang buat aku amat kesah yang amat . yang datang datin dan kawan kawan datin . memang havoc macam rumah dorang , dorang buat butik tu . da try banyak banyak baju tu hal , sepah sepah tu satu hal . yang paling tak boleh blah , anak anak kawan datin pom sama perangai . siap baring baring dalam fitting room lagi . siap cakap kat kak lia , " nak pinjam remote boleh ? " . nama je datin , tapi semua benda nak mintak murah . hutang lagi . haih . memang mencabar keimanan sunggoh =..= 

lepas balik dari butik , aku terus g bazar . sumpah macam laut . kalau dekat laut ada air masin . tapi dekat bazar ada orang ramai . gantikan air laut yang masin tu dengan manusia yang ramai . oh . sangat ramai . dah la pening kat butik tak habis lagi . ni dekat bazar pulak ramai orang . naseb baek xde yang mintak nak pinjam remote -.- demmit . aku tak tahan . so , lepas dah terpisah dengan bapak aku , aku amek keputusan nak balek rumah . tak payah pelik , sebab bapak aku datang naik moto , aku datang naik kereta . so , aku bukanlah anak yang kejam nak tinggal bapak aku balek jalan kaki pulok . sampai rumah terus aku kol abg 2D . rindu . aku cerita kat dia macam mane yang aku cerita blog ni jugak . so , abg 2D , tak payah la bace lagi entri ni okayy -.- 

okayy lah . tak ingat nak tulis apa da sebab mak datin dan kawan mak datin datang lagi tadi -.-

p/s : 2 ramadhan jugak bersamaan dengan da 2 tahun arwah wan xde . al fatihah ~



2 comments: