Thursday, May 19, 2011

day 9 : 10 ways to win my heart .

rasa macam da lama tertangguh game sepuluh perkara ney . kekangan masa wanita berkerjaya memang bizi ==' yew memang saya tipu sebab bende laen boleh update dengan senang hati tanpa gundah gulana . haha . entah lah . mungkin sebab tidur tak cukup 8 jam sehari sebab tu idea kurang mencurah ke ladang gandum untuk menulis nules bagai ney . kalau diikutkan , hari ney da hari yang belas belas hari da . tapi saya tetap baru hari yang kesembilan harinya . kira okay la tu kan . sepuluh cara untuk mendapat piala kemenangan oleh hati saya adalah : 

satu .
senyum seindah suria yang membawa cahaya . biarlah gigi kunen macam tak pernah gosok sekalipun kew gigi rongak sebab hari hari asyik makan coki coki kew , itu tak penting . oh , macam agak tipu . abaikan monolog tak berpelajaran saya tu . saya suka tengok orang senyum . kalau saya senyum kat orang dan orang senyum balek kat saya lagi saya suka . super duper suka . tapi , harus ingat bahawa senyum dan sengih umpama kerang busuk masam basi adalah dua perkara yang banyak perbezaan okayy . jadi , senyumlah untuk mendapat piala kemenangan daripada hati saya . kah kah kah .



dua .
jauhkan penipuan jauh jauh . tiada seorang pun kat muka bumi Tuhan ney suka dan seronot beronot ronot untuk ditipu . oh yew , saya bukan lah malaikat sampai tak pernah tipu orang langsung . saya mengaku saya pernah tipu abg 2D saya  bila dia tanya saya tengah buat apa , saya cakap saya tengah lipat baju padahal saya tengah lipat baju sambil merenung baju baju untuk dilipat sebab sehelai baju mengambil masa hampir lebih kurang 15minit untuk dilipat . sangat lama bila malas tapi kena buat jugak . konklusinya , jadilah jujur , amanah , tabligh , fatonah .

tiga .
saya suka merajuk tak tentu hala hanya sebab benda sebesar zarah . jadi , harus pandai memujuk hati nan duka lara saya yang tak berapa nak duka ney . kadang kadang saya sengaja merajuk . kadang kadang saya memang suka merajuk . sebab saya memang mengada . oh , perlu diingat yew hadirin dan hadirat sekalian , kalau orang perempuan merajuk tu tandanya dia nak manja manja dan memohon sedikit perhatian daripada pihak lelaki . tapi kalau selalu sangat tanpa sebab yang munasarawaksabah , sila hayunkan kaki kepada mereka . 

empat .
saya tak suka plus benci gila nak mati tahap maha kepada golongan perokok sebab perokok tu bodoh . oh kenapa saya cakap macam ney ? sowey banyak lori wahai perokok sebab kata anda bodoh . tapi anda anda yang merokok memang bodoh . cukup la tak sayang diri sendiri , tak yah la nak bagi orang laen mati sebab asap rokokan anda tu . nak mati , mati la sorang sorang . huh . saya memang sangat emosi kalau cakap pasal perokok . naseb baek , abg 2D bukan perokok . thank God (:


okayy , nak g makan tengahari jap walaupun sekarang da 4.30 petang tetap nak panggil makan tengahari .

*
*
*
*
*
*
*
*
*

sambungan selepas makan tengahari di waktu petang nan indah .


lima .
menghargai . ini termasuk menghargai saya sebagai manusia , masa , pendapat , idea , alam ciptaan Tuhan dan bermacam macam lagi . tak perlu nak puji saya comel tiap tiap hari sebab saya da memang lama tahu yang saya comel . cukup kalau saya buat kek coklat moist dan offer kat awak , awak makan ulang ulang juta juta kali sampai muntah . okayy , tetibe lapa kek coklat moist buatan sendiri =='

enam .
sabar . saya memang banyak kerenah mengalahkan budak budak umur 5 tahun yang selalu merengek mintak lolipop kat mak diorang . jadi , kalau anda sabar , itu bonus sepanjang zaman yang bukan pihak kerajaan bagi . kalau saya nak marah pong saya tak sampai hati sebab awak sabar . kalau saya da marah pong , saya akan rasa bersalah nak mati tak pong tarik balek kemarahan saya kalau ego kurang inci .

tujuh .
sweet . kalau minum air kotak peel fresh bersama sama dan kotak ataw pong straw maseh ada dalam simpanan , itu dikira sweet pada saya . tak pong , mengarang puisi yang penoh puitis walaupun BM  tak dapat A time SPM  , itu da kira sangat sweet untuk saya . haha . kalau ada yang terasa , maaf dan ampun dipinta yew :P

lapan .
bizi gila sebab esaimen berduyung duyung nak mati namun still ada masa untuk diluangkan bersama saya pong da boleh buat hati saya melting . oh , ini macam explaination untuk point nombor tujuh la pulok . so what ?

sembilan .
ambil berat . perempuan mana yang tak suka diri diambil berat ? tolong bagitaw saya sekarang . sekarang jugak . kalau ada , saya nak pergi tembak perempuan tu .

sepuluh .
kelako . tak payah menang maharajalawak pong xpew . yang penting , kering saya tak pernah gusi bila bersama .

p/s : kepada mana mana perokok yang terbaca , maaflah sebab cakap anda bodoh .
psp : to abg 2D my dear , anda da dapat piala kemenangan hati saya :P
psp 3 : lepas ney nak guna default font je la . mcm kiut pulok .

sehingga bertemu lagi di hari kesepuluh . chill and fun :D

7 comments: