Monday, May 30, 2011

aku ingin hidup 1000 tahun lagi .

 1929 - 1973

hendak ku nangis tiada berair mata
hendak ku senyum tiada siapa nak teman
kalau lah nasib
sudah tersurat
begini hebat
apa nak buat

di mana kan ku cari ganti
serupa denganmu
tak sanggup ku berpisah dan berhati patah
hidup gelisah

alangkah pedih rasa hati
selama kau pergi
tinggal ku sendirian
tiada berteman
dalam kesepian

dunia terang menjadi gulita
cahaya indah tiada berguna
keluhan hatiku menambah derita
kini kau jua tak kunjung jelma

di mana kan ku cari ganti
mungkinkah di syurga
untuk kawan berduka
menangis bersama
selama lama

**********************************************************************************************************

" aku ingin hidup seribu tahun lagi "
begitu katanya kepada sahabat baiknya , ajis .

nampak seperti mustahil . memang mustahil . nak cari yang hidup seratus tahun pun susah . inikan pula seribu tahun . namun , andai direnung dalam dalam kata katanya itu , dia memang sedang hidup untuk seribu tahun lagi . karyanya masih hidup hingga kini . ulanglah cerita pendekar bujang lapok juta juta kali pun , ketawa tetap seperti pertama kali menonton . ulanglah cerita ibu mertuaku juta juta kali pun , tangisan tetap seperti pertama kali menonton .






AL FATIHAH ..

4 comments:

  1. ,baru tengok dekat history channel dekat astro pasal p.ramlee,,sorg yg berbakat besar,,mmg tiada ganti,,

    ReplyDelete
  2. hehe . ibu pun baru tgk tadi . rasa nak menangis T___T

    ReplyDelete