Wednesday, February 23, 2011

semoga kita jadi satu .

sepakat membawa berkat .
bulat air kerana pembetung , bulat manusia kerana muafakat .
yang berat sama dipikul , yang ringan dijinjing sama .
bukit sama didaki , lurah sama dituruni .

itu empat daripada seribu satu peribahasa yang aku kira sama maknanya .
entahlah .
kebelakangan ini aku asyik dikelilingi isu yang sama .
tentang apa ?
malas hendak aku kupas panjang lebar .
aku pikir masing masing sudah dewasa .
masing masing sudah matang .

kata kuncinya .
jangan menilai kulit buku tanpa lihat apa isinya .

ingat .
setiap manusia punya hati .
setiap manusia punya perasaan .
sekali luka darah mungkin hilang .
namun parut akan kekal .

moral .
sebelum apa apa tindakan dilakukan ,
sila fikirkan dalam dalam impaknya terhadap semua orang .
nasehat tidak terhad untuk aku seorang .
namun untuk semua orang .



p/s : bersatu kita teguh . bercerai sila tunggu habis edah , baru buley kawen laen :P

3 comments:

  1. lagi satu

    "air dicencang tak kan putus"

    ...tapi kalau air disejuk bekukan ...letak dalam fridge...akan beku...kalau buat lak ais krim malaysia atau ice pop..pepak hancur...sedap lak tu

    fikirkan lah...kekadang isu "mendewasakan" kita
    untuk kita mencongak, menghitung tara dan

    bisa memilih...yang mana delima ..dan yang mana sepatutnya diberi buku lima

    p/s
    usu berbicara dari isu semasa dalam khalid's...bukannya berlegar di ruang legar uitm arau atau skop permasaalahan friendship anda... :)

    ReplyDelete
  2. ehh!!! gamba saye sorg je nmpk!!

    ReplyDelete
  3. pak usu : i got ur point (:

    aena : yew lah . awk kn fotogedik :P

    ReplyDelete