Thursday, August 5, 2010

crocs harimau aku hilang !

hari ini gerakan aku malas . sengaja dilambat-lambatkan . 

ouhh . dugaan kelas pukul lapan . 

benci !

tapi demi masa depan yang tidak pernah aku tahu , aku terpaksa memaksa diri untuk rajinkan diri hari ini .

crocs harimau .

sudah hampir dua minggu aku tidak memakainya .

dan hari ini , tekad aku bulat untuk menyarungkannya di kaki .

seusai bersiram , aku lihat crocs harimau itu sehat - sehat sahaja di rak kasot .

aku tersenyum .

rindunya aku pada crocs harimau itu !

namun , tatkala kaki ini ingin menyarungnya , aku lihat ia tiada .

apakah penglihatan aku khilaf ?

aku tenung sekali lagi rak kasot itu .

benar .

crocs harimau itu sudah tiada lagi di situ .

apakah aku mengigau ? mimpi mungkin ?

ouhh tidak .

ini bukan cobaan .

ini betul betul .

crocs harimau itu betul betul hilang !

aku mencari bagai nak gila .

tangisan aku sudah seperti orang gila .

kelas hari ini umpama angin .

berlalu begitu sahaja meninggalkan kesan yang hanya seketika .

sedikit pun fikiran ini tidak beralih ke laen .

maseh lagi tertumpu kepada crocs harimau itu .

anasir - anasir negatif mula berkecamuk di kotak minda ini .

ouhh .

kejamnya orang itu .

crocs harimau itu hanya rm15 .

beli di pasar malam pula .

sah sah tak ori .

tapi kenapa crocs harimau aku juga yang menjadi mangsa ?

haissyyy .

aku maseh runsing .

minit - minit bersama sang aspirasi hati pun tidak membantu untuk aku berasa tenang .

jiwa aku maseh bercelaru .

kecelaruan yang amat dasyat .

notis yang aku tampal di papan kenyataan membuat makin ramai yang bertanya .

hipotesisnya , makin ramai yang bertanya , makin laju air mata ini mengalir .

puas aku menangis ,aku terlelap .

harapan aku .

agar aku mendapat mimpi indah .

dan .

akhir cerita ini juga indah .

orang itu meletakkan kembali crocs harimau itu .





terima kaseh 'awak' buat mata saya bengkak hari ini .

jasa 'awak' akan saya kenang sampai bila bila .

No comments:

Post a Comment